GastroWawa.pl - restauracje Warszawa, Restauracje w Warszawie, rezerwacje on-line, przepisy, opinie, ranking restauracji,

Home Artykuły Artykuły o lokalach Wegetarianie żyją dłużej

Ostatnie przepisy

  • Czas: powyżej 60 minut
    Poziom trudności: łatwe
    Koszty: tanie
    Dla ilu osób: od 3 do 4

  •  Placki Dosa z ryżu i soczewicyCzas: powyżej 60 minut
    Poziom trudności: łatwe
    Koszty: średnie
    Dla ilu osób: od 3 do 4

  • Tort pavlovej Czas: powyżej 60 minut

    Poziom trudności: średnie

    Koszty: średnie

    Dla ilu osób: od 3 do 4

Szukaj przepisu

Newsletter

Zapisz się do newslettera

Restauracje Warszawa

Wegetarianie żyją dłużej
( 0 Głosów )
WarzywaDuże badania przeprowadzone w Wielkiej Brytanii potwierdziły, że wegetarianie są w mniejszym stopniu narażeni na rozwój nowotworów niż osoby jedzące mięso. Okazuje się jednak, że nie dotyczy to wszystkich rodzajów nowotworów - pisze "British Journal of Cancer".

Naukowcy z Wielkiej Brytanii i Nowej Zelandii ustalili, że dieta wegetariańska, która, jak wykazały wcześniejsze badania, może chronić przed rakiem, nie ma wpływu na rozwój raka jelita grubego, który znajduje się w czołówce nowotworów będących najczęstszymi przyczynami zgonów.

W badaniach uczestniczyło ponad 61 tys. Brytyjczyków praktykujących trzy różne diety. Były to osoby jedzące mięso, jedzące zamiast mięsa ryby oraz nie jedzące ani mięsa ani ryb.

Wśród osób, które wyłączyły ze swego jadłospisu mięso, naukowcy zauważyli znacznie mniejszą zachorowalność na raka żołądka, raka pęcherza moczowego i białaczkę, jednak nie na raka jelita grubego, jak sugerowały niektóre wcześniejsze badania. U 33 proc. osób jedzących mięso rozwinęła się jakaś forma nowotworu. W przypadku wegetarian - u 29 proc.

Ryzyko zachorowania na raka żołądka było u wegetarian trzy razy mniejsze niż u osób jedzących mięso. Podobnie, ryzyko szpiczaka mnogiego, nowotworu układu krwiotwórczego, było mniejsze o 75 proc. Przyczyny tych zależności nie są jasne - mówią naukowcy.

Już wcześniejsze badania dowiodły, że spożywanie czerwonego i przetworzonego mięsa jest związane z większym ryzykiem raka żołądka. Ustalono, że przetworzone termicznie mięso może zawierać karcynogeny oraz związki N-nitrozowe, które mogą powodować uszkodzenia DNA.

Jak jednak zaznaczają eksperci, na dzień dzisiejszy badania te nie są jeszcze dowodem na to, że osoby spożywające mięso powinny z niego zrezygnować. Najważniejsza jest zdrowa i zrównoważona dieta bogata w owoce i warzywa.

Dieta wegetariańska zawiera zazwyczaj mniej tłuszczu oraz więcej błonnika, ale osoby, które ją stosują powinny upewnić się, że dostarczają swojemu organizmowi wystarczające ilości białka i witamin, zwłaszcza witaminy B12, którą zawierają głównie produkty pochodzenia zwierzęcego.

źródło: PAP

Komentarze

Imię/nick *
Kod   
Wyślij komentarz
 
The Nine Club&RestaurantFiverestaurantKlub Bilardowy Klinika SnookeraRestauracja Passe PartoutKresowa HawiraConfashionSkok na sokRestauracja FridaMolalaRestauracja Amber RoomPomidoroRestauracja ToBaYaSo-An Sushi ClubRestauracja Francuska - Le RegalRestauracja Trattoria BocconeRestauracja KrasnodwórRestauracja BabaluRestauracja SocieteRusticoni RistoranteBonsai SushiKlubogaleriaPumpernikielQuattro Canti - WilanowRestauracja Mega BaitPizzeria PrestoQuattro Canti - SadybaCatering PodlesnaBialy DomekLa Table Restauracja & BarGruba RybaKamanda Lwowska

Ostatnie opinie

nie pamiętam oryginalnej pisowni tego cudu kulinarnego ale było fantastyczne , dawno wraz z dziećmi nie jadłem tak dobrej potrawy. Duża porcja, dużo w...
Marek11
Duży plus za zmianę kelnerki - obecna ładna , miła i od razu lepiej , idzie ku dobremu. Polecam , fajne miejsce na wieczorne wyjście
olka_129
SPHINX - Zlote Tarasy Witam Mialem okazje ostatnio jadać w tej restauracji przez kilka dni, jako ze pracodawca mial podpisana umowe ze sphinxem. I p...
kinf3
Super lokal. Dobra lokalizacja i wyśmienite posiłki. Atrakcyjne promocje: po wypiciu jednej flaszki druga gratis :D Świetnie ! Obsługa na plus
Martin
Fajne miejsce. W miłej atmosferze, sympatycznym wystroju można skosztować kresowych przysmaków. I nareszcie na kołduny tatarskie nie trzeba całej wypr...
Joaska
Kamanda po zmianie wystroju prezentuje się super. Klimat starego Lwowa pozostał aczkolwiek jest teraz dużo przyjaźniej, jak napisał jeden ze znanych k...
juliet
obsługa: raz dobrze, raz tak sobie( złote łańcuszki na szyi u faceta- ubiór raczej do taniego baru na pradze) Jedzenie: zawsze dobrze! atmosfera: za...
ja
Obsługa oraz atmosfera świetna. Ale jedzenie to poprostu niebo w gębie. Polecam szczegolnie Pasztety z kresowej Hawiry. Polecam wszystkim !
kozierski