Jeszcze żywy KARP

?Nie baw się w kata, kup karpia w płatach? to tegoroczne hasło promujące kampanię społeczną Jeszcze żywy KARP organizowaną przez Klub Gaja. Organizatorzy podkreślają, że w XXI wieku niedopuszczalne jest sprzedawanie i kupowanie żywych karpi, stłoczonych w zbyt małych akwariach, a następnie zabijanych na oczach klientów lub członków rodziny.

Sprzedawane masowo w Polsce żywe karpie to takie same zwierzęta jak inne ? czują strach, ból, cierpią. Coraz więcej ludzi zauważa ten problem i przyłącza się do kampanii Klubu Gaja. Inicjatywę tę popierają także znane osobistości, np. aktorki Magdalena Różczka, Magdalena Popławska, Julia Pietrucha, aktor Bartłomiej Topa oraz publicysta kulinarny Robert Makłowicz, który oprócz względów humanitarnych, podkreśla kulinarne aspekty złego traktowania karpi ? zestresowana, śnięta ryba po prostu smakuje gorzej.

Członkowie Klubu Gaja zwracają uwagę na to, że dla hodowców i handlowców najważniejszy jest nasz wybór. Jednocześnie zachęcają, by kupować karpie z lodu, mrożone lub w płatach, czym ograniczymy ich niepotrzebne cierpienie. Lepiej także wybierać karpie z polskich hodowli i wspierać lokalny rynek pracy. Proponując taką formę zakupu karpia znajomym i krewnym, przyłączymy się do prowadzenia dobrej edukacji ekokonsumenckiej.

Jeszcze żywy KARP, 4.3 out of 6 based on 313 ratings

Twoja opinia