Podsumowanie akcji „Bezcenny luty” w Akademii Smaku

Projekt ?Bezcenny Luty?, zrealizowany przez warszawską restaurację Akademia Smaku, oparty był na nowatorskim mechanizmie. Goście sami wyceniali smak i jakość serwowanych dań, płacąc tyle, ile uważali za stosowne. Prosta, acz ryzykowna akcja od początku wzbudzała wiele kontrowersji i skrajnych opinii. Po niemal 30 dniach trwania akcji przyszedł czas na podsumowanie i chłodną, biznesową kalkulację. 

W minionym miesiącu, za sprawą akcji ?Bezcenny Luty?, opartej na zasadzie ?jesz co chcesz i płacisz, ile uważasz za stosowne?, restauracja przeżyła prawdziwe oblężenie, stając się najpopularniejszym miejscem na gastronomicznej mapie stolicy. Pomysł restauratorów szeroko komentowali dziennikarze, blogerzy i konkurencja. Pesymiści pukali się w głowę, zastanawiając się, kiedy restauracja ogłosi upadłość. Złe wróżby zakładały tabuny łowców okazji, chcących stołować się za symboliczną złotówkę. Jednak rzeczywistość ponad wszelką miarę przerosła oczekiwania organizatorów i pesymistyczne wizje sceptyków.

W ciągu niespełna 30 dni Akademię Smaku odwiedziło prawie 1400 gości. Średnia wycena rachunku oscylowała wokół kwoty 80 złotych za osobę. W jednakowym stopniu zamawiano wszystkie pozycje z karty. Równie wysokim zainteresowaniem cieszyły się egzotyczne dania (typu carpaccio z przegrzebków) jak wariacje na temat tradycyjnej polskiej kuchni (w wykonaniu chociażby drobiowych wątróbek na szpinaku z malinowym vinaigrette).

Wbrew wcześniejszym obawom, klienci potrafili docenić zaufanie, jakim gości obdarzyli restauratorzy Akademii Smaku.   ?Jako współwłaściciel i tym samym stały pracownik Akademii Smaku, niezwykle często spotykałem się z wyrazami podziwu za naszą odwagę. klienci, wbrew początkowym obawom, docenili oryginalność ?Bezcennego Lutego?, nie spodziewając się tego typu inicjatywy w restauracji na tak wysokim poziomie. Podziękowaniom i gratulacjom nie było końca, co cieszy i daje nadzieję, że kiedyś jeszcze wrócimy do tego pomysłu. Dzisiaj, już z pełnym przekonaniem, mogę stwierdzić, że warto było podjąć to ryzyko? – mówi Andrzej Sternicki, współwłaściciel Akademii Smaku.

?Bezcenny Luty? z ekonomicznego punktu widzenia okazał się strzałem w dziesiątkę. Goście niejednokrotnie zawyżali swoje szacunki, w odniesieniu do pierwotnych cen z menu. Zdarzały się także przypadki zaniżania wartości danego dania, jednak właściciele byli przygotowani na każdy scenariusz. Ten realny, znacznie przerósł ich oczekiwania i pokazał, że ryzyko w biznesie się opłaca. Tym bardziej, że oprócz finansowego powodzenia akcji, nie mniejszym okazał się sukces wizerunkowy Akademii Smaku ? dużo trwalszy i cenniejszy niż słupki sprzedaży.

Więcej informacji o Akademii Smaku

Podsumowanie akcji "Bezcenny luty" w Akademii Smaku, 4.5 out of 6 based on 414 ratings

Twoja opinia

Dzisiejsze wydarzenia i promocje

    Właśnie w tym momencie aktualizujemy
    najciekawsze wydarzenia i promocje.
    Za chwile będziesz znów mógł je przeglądać,
    prosimy o cierpliwość.