Co jeść jesienią?

Jesienno-zimowa aura za oknem sprzyja chandrze i złemu nastrojowi. Dni są coraz krótsze, a wieczory dłuższe, a w związku z tym słońca jest coraz mniej. Dlatego dostarczaną w lecie przez słońce witaminę D oraz inne składniki odżywcze, musimy jesienią przyswoić innymi sposobami. Najlepiej zrobić to z pomocą odpowiedniej diety.

To właśnie z tego powodu jesienią lepiej jeść więcej ciepłych, gotowanych potraw, a mniej letnich sałatek z surowych warzyw. Warto więc wybierać gorące, gęste zupy, ale też ryby i kakao. Dlaczego?

Tak popularne w Polsce zupy to idealny jesienny posiłek. Z powodu swojej temperatury są niezwykle rozgrzewające, a różnorodność składników, jakie możemy dodać do zup sprawia, że stają się one bardzo pożywne i odżywcze. Jesienią dostępnych jest wiele warzyw pełnych witamin, które pozwalają na walkę z czającą się za rogiem grypą – dynia, cebula, cukinia, kabaczek, marchewka, papryka i pomidory są idealne do przetwarzania, także na zupy-kremy. Ważne jest również to, że takie danie jest proste do wykonania i mało czasochłonne, a przepis możemy dowolnie modyfikować. Dynia, papryka, brokuły i jarmuż zawierają dużą ilość witaminy C, więc są idealne, by z ich pomocą walczyć z jesiennymi infekcjami, a przede wszystkim zapobiegać im.

Witamina D – organizm wytwarza jej najwięcej pod wpływem promieni słonecznych, dlatego jesienią i zimą, kiedy słońce rzadko się pojawia, powinniśmy przyjmować tę substancję odżywczą, wprowadzając do diety odpowiednie posiłki. Najwięcej jest jej w produktach pochodzenia zwierzęcego, np. wątróbce i tłuszczach. Jeśli ktoś nie przepada za tego typu potrawami, może urządzić ucztę, w której główną rolę zagrają ryby: łosoś, tuńczyk, śledź, makrela i sardynki są nieocenionym źródłem witaminy D. A na wieczór dobrze jest wypić kubek gorącego kakao, które także zawiera tę witaminę. Warto pamiętać o tych wszystkich składnikach, bo niedobór witaminy D może wyrządzić wiele szkód, np. ogólne osłabienie organizmu i podatność na przeziębienia.

Całe szczęście więc, mimo niesprzyjającej aury, możemy raczyć nasze podniebienia potrawami, które nie tylko poprawią nam humor, ale również, oczywiście w połączeniu z ciepłym szalem i czapką, dostarczą najważniejszych składników potrzebnych do cieszenia się dobrym zdrowiem.

Co jeść jesienią? , 6.0 out of 6 based on 111 rating

Twoja opinia